RADIONICA DRAMSKOG PISANJA

Vrijeme održavanja: travanj, 2019.

Voditeljica: Marijana Nola doc.artdramska spisateljica, scenaristica i dramaturginja, docentica na Umjetničkoj akademiji u Osijeku

 

Broj polaznika: na radionici može sudjelovati do deset polaznika neovisno o dobi. Za radionicu je potrebno ispuniti prijavnicu. Odabir polaznika izvršava se po prijavi dok se ne ispuni kvota od deset sudionika.

 

CILJ RADIONICE:

Nakon završene radionice polaznici će biti:

  • upoznati sa osnovnim elementima drame i dramskog pisanja
  • usvojiti terminologiju, zanatske vještine i osnovnu tehniku pisanja dramskih tekstova.
  • osposobljeni za samostalno pisanje dramskih tekstova

 

SADRŽAJ RADIONICE:

  • predstavljanje tehnike pisanja dramskih tekstova po etapama: koncept, karakterizacija likova, dramske funkcije, dramski sukob, dramska situacija i zaokružena dramska radnja (trodijelna kompozicija)
  • Usvajanje spoznaje o tome kako pretočiti ideju u dramski tekst, tehničke vještine dramskog pisanja u svim etapama
  • predstavljanje posebnih zakonitosti u pisanju dramskog dijaloga
  • predstavljanje tehnike pisanja dramskih tekstova različitih vrsta (monodrama, duodrama, desetominutna drama, jednočinka, cjelovečernja drama) te predstavljanje njihovih razlikovnih odrednica
  • savladavanje i razrada tehnike i umijeća pisanja “desetominutne odnosno petominutne drame“ prema originalnoj ideji (ili literarnom predlošku)
  • samostalno pisanje “desetominutne odnosno petominutne drame“ uz stručno vodstvo

 

PROGRAM RADIONICE:

Radionica će trajati trajati 5 dana po četiri sata

Sudionici će svaki dan dobivati kratke vježbe i zadatke koje će trebati napisati do sljedećeg dana. Tijekom radionice svi sudionici će uz zajednički rad i osmišljavanje, napisati kratku petominutnu dramu.  Njihove drame bit će spojene u  “dramski omnibus“

Nakon završetka pisanja biti će organizirano scensko čitanje svih petominutnih drama. U scenskom čitanju sudjelovat će sami polaznici radionice dramskog pisanja, međutim neće čitati vlastite tekstove već tekstove svojih kolega. Cilj ove završne izvedbe jest da polaznici čuju i osjete kako njihovi dramski tekstovi funkcioniraju u izvedbi uživo. Završna izvedba bit će organizirana zadnji dan u večernjim satima.

RASPORED

1.RADNI DAN:

Morfologija dramskog teksta

  • Predstavljanje osnova procesa dramskog pisma
  • Šest sastavnih elemenata drame po Aristotelu: 1.priča, 2.karakteri, 3.govor 4.misli, 5.scenski aparat, 6.glazbena kompozicija.

 

Elementi dramskog teksta

1.Karakteri, 2.Dramske funkcije,3.Dramski sukob,4. Dramska situacija,5.Dramska radnja

  • improvizacijske vježbe i etide

 

2.RADNI DAN:

Dramski sukob

  • Određivanje pojma dramskog sukoba,
  • Vježbe kreiranja dramskog sukoba iz zajednički osmišljenih ideja

 

Dramska situacija

  • Određivanje pojma dramske situacije, vježbe kreiranja dramske situacije na temelju dramskog sukoba dvaju ili više dramskih karaktera, kreiranje sheme dramske situacije

 

Dramska radnja

  • Osmišljavanje i kreiranje dramske radnje iz dramskih situacija, kreiranje sheme dramske radnje, improvizacijske etide i vježbe
  • improvizacijske etide i vježbe

 

  1. RADNI DAN:

 

Dramski karakteri

  • Osmišljavanje i kreiranje dramskih karaktera i njihovih dramskih funkcija
  • Prezentacija dramskih arhetipova, razlike između stereotipova i arhetipova, improvizacijske i interakcijske vježbe
  • Polaznici će kreirati dramske karaktere za svoju buduću petominutnu dramu koristeći shematke prezentacije
  • strukturiranje dramkih karakterera izvođenjem ciljeva u igrama improvizacije

4.RADNI DAN:

Struktura dramskog teksta

  • kako složiti i rasporediti dramsku radnju unutar dramskog teksta
  • savršenstvo kruga, cjelovitost radnje:
  • Aristotelova trodijelna kompozicija
  • Freytagov trokut
  • Kružna kompozicija
  • Konačan odabir tema za petominutnu dramu
  • Kreiranje sheme dramske radnje za svoje buduće “petominutne drame“

 

5.RADNI DAN:

 

Razvoj dramskog teksta

  • Razvoj i strukturiranje dramskog teksta uspostavljanjem odnosa u ključnim momentima: točka sukoba, zaplet, kulminacija
  • Razvoj i strukturiranje dramskog teksta uspostavljanjem odnosa u ključnim momentima: preokret, rasplet
  • Principi i osnove pisanja kvalitetnog dramskog

dijaloga (kako započeti, a kako završiti scenu).

  • Zanatske upute za pisanje kvalitetnog dramskog dijaloga (prirodnost, fluidnost, izravnost)
  • Povezivanje “petominutnih drama“ svih polaznika u cjelinu- dramski omibus, zajedničko osmišljavanje poveznica i cjelovite dramske strukture za budući dramski omnibus

 

LITERATURA

Svi polaznici dobit će sljedeću literaturu u printanom obliku/pdf formatu:

Aristotel: “O pjesničkom umijeću“

Marijana Nola: “Umijeće i zanat dramskog pisanja“ (skripta)

LisaFrase: “Improvtheatre- 400 ImprovisationalScenarios&Games for Drama Students “

LajosEgri: “ TheArtofdramaticwriting“

 

Nositelj projekta

Partneri na projektu

Izradu mrežne stranice sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj mrežne stranice isključiva je odgovornost Hrvatskog doma Vukovar.